Klantenservice

Klantenservice

Veelgestelde vragen

Wat zijn de voordelen van het lezen van e-books? Kan ik ook een e-book lezen als ik geen e-reader heb? Moet ik een account aanmaken? En waar kan ik mijn factuur vinden? Het antwoord op deze vragen en meer vind je bij de veelgestelde vragen.

Bestellen en betalen

Hoe bestel ik in de webshop van Barbara Witterland?

Bestellen in de webshop doe je zo:

  • Artikel(en) in winkelmand leggen
    Zoek het artikel dat je wilt kopen en voeg het toe aan je winkelmandje. Wil je verder winkelen? Geen probleem,  het artikel blijft in je winkelmandje liggen. Als je meteen wilt bestellen, klik je op ‘Doorgaan naar afrekenen’.
  • Controleer de bestelling
    De volgende stap is het regelen van de verzending. Geef aan naar welk adres de bestelling moet worden verstuurd. Standaard wordt de bestelling verstuurd naar het factuuradres, maar je kunt ook een ander bezorgadres kiezen.  Zet daarvoor een vinkje achter ‘Verzenden naar ander adres?’.
    Je kunt onder bestelnotities ook nog informatie geven over de bestelling, bijvoorbeeld als je de bestelling niet bij de buren wilt laten afleveren. Let op: bestelnotities zijn verzoeken en kunnen niet altijd gehonoreerd worden.
  • Betalen en afronden
    Kies hoe je wilt betalen. Alle betalingen gaan via de beveiligde betaalomgeving van Mollie. Je kunt kiezen uit iDEAL, creditcard (MasterCard en Visa) of een overboeking/bank transfer. Klik vervolgens op ‘Bestelling betalen’. Je wordt doorverwezen naar de beveiligde betaalomgeving van Mollie. Let op: binnen de Mollie-betaalomgeving staat aangegeven dat je betaalt aan “STG MOLLIE PAYMENTS” t.n.v. Barbara Witterland Creations
    De webshop, Pensierino by Barbara en Barbara Witterland Media zijn onderdeel van Barbara Witterland Creations. De rekening waarnaar het door Mollie ontvangen geld wordt overgemaakt, staat op naam van Barbara Witterland Creations. Daarom zie je die ook in de betaalomgeving staan.

terug naar boven

Bezorging

Op dit moment kun je zowel digitaal materiaal als fysieke producten kopen in de webshop van Barbara Witterland. Digitaal materiaal is na een geslaagde betaling direct te downloaden via jouw accountpagina of via de downloadlink in de bevestigingsmail.

Fysieke producten worden verzonden met PostNL. De verwachte levertijd staat aangegeven op de productpagina en in het besteloverzicht. Let op: dit is indicatief, er kunnen geen rechten aan ontleend worden. De webshop is afhankelijk van levering door PostNL.
Koop je een product dat in nabestelling is of speciaal voor jou wordt gemaakt? Dan krijg je een melding dat er mogelijk sprake is van een langere levertijd. De verwachte levertijd voor producten in nabestelling staat aangegeven op de productpagina.

Bestellingen tot 2 kg worden verstuurd als brievenbuspakje. Het pakketje wordt dan via de brievenbus bezorgd. Je hoeft er dus niet voor thuis te blijven.

Bestellingen vanaf 2 kg worden verstuurd als pakketpost. Je ontvangt een Track & Trace-code zodat je kunt zien op welke dag en binnen welk tijdvak het pakket wordt bezorgd.

De webshop levert voorlopig alleen binnen Nederland.

terug naar boven

Klacht melden

Uiteraard doen we ons uiterste best om je zo snel en goed mogelijk van dienst te zijn. Heb je toch een klacht over een product of over de dienstverlening? Neem dan contact op met de klantenservice via het contactformulier of via e-mail (webshop@barbarawitterland.nl). Je ontvangt binnen 14 dagen bericht.

terug naar boven

Herroepingsrecht en Retourneren

Wat is herroepingsrecht?

Bestellingen gedaan in de webshop van Barbara Witterland hebben een zichttermijn van 14 werkdagen. De zichttermijn gaat in op de dag na ontvangst door of namens de koper. Tijdens de zichttermijn heeft de koper een herroepingsrecht: je hebt de mogelijkheid om zonder enige verplichting en/of opgaaf van redenen de ontvangen goederen te retourneren. Wel dien je via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld via e-mail) Barbara Witterland op de hoogte te stellen van jouw beslissing om de overeenkomst te herroepen. Zie voor meer informatie ‘Een bestelling retourneren’.

Herroepingsrecht is uitgesloten voor de volgende artikelen:

    • e-books en luisterboeken: na betaling kan een download van een e-book of een luisterboek niet meer worden herroepen.
    • Gepersonificeerde boeken, fotoproducten in opdracht of gedownload digitaal materiaal dat speciaal voor de consument is samengesteld.
    • Digitaal materiaal dat alleen als download wordt aangeboden in de webshop.

Een bestelling retourneren

Je kan de overeenkomst op twee verschillende manieren ontbinden:

  1. Door via e-mail (webshop@barbarawitterland.nl) een melding te maken en de bestelling retour te zenden.
  2. Door gebruik te maken van het herroepingsformulier en dit te mailen naar webshop@barbarawitterland.nl

Je krijgt een bevestigingsmail met daarin de benodigde retourgegevens, zoals adres en verpakkingsaanwijzingen. Let op: retourkosten zijn voor eigen rekening.

Bewaar het bewijs van retourverzending goed. Mocht het pakketje niet aankomen, dan kan gevraagd worden naar de Track & Trace-code.

Na ontvangst van de retourzending wordt het volledige aankoopbedrag teruggestort op jouw rekening inclusief (eventuele) verzendkosten, maar exclusief de retourkosten. De terugbetaling verloopt via de beveiligde betaalomgeving van Mollie.

terug naar boven

Veelgestelde vragen

Wat zijn de voordelen van het lezen van e-books?


Een e-book kun je altijd en overal lezen. Op een e-reader, op een tablet, op een telefoon en op een computer. Als je jouw e-books op een e-reader, tablet of telefoon leest, heb je altijd jouw eigen boekenkast bij je. Dus geen gesjouw meer met dikke boeken.

Op tablets en telefoons kun je meestal de boeken die je leest synchroniseren. Zo kun je op een tablet beginnen met lezen en vervolgens verder lezen op je telefoon. Er zijn speciale e-bookapps hiervoor beschikbaar. Denk aan iBooks van Apple of Kindle Reader.

Op de computer kun je gebruik maken van programma’s als Adobe Digital Editions, Calibre en Reader (Sony). Deze programma’s kunnen meestal ook gekoppeld worden aan een e-reader, zodat je jouw digitale boekenkast makkelijk kunt synchroniseren met je e-reader.

Op een e-reader en in de verschillende apps kun je veel instellingen aanpassen aan jouw eigen voorkeuren. Zo kun je onder andere het lettertype veranderen, de lettergrootte aanpassen, de helderheid van het beeldscherm aanpassen.

E-books zijn makkelijk te verkrijgen en er komen steeds meer e-books bij. Ook oudere uitgaven worden omgezet in e-books. Er is dus een ruim aanbod.

Voordelen:

  • Altijd en overal digitaal lezen
  • Grote keuze aan e-books
  • Instellingen van e-books zijn aan te passen aan jouw voorkeuren
  • E-bookapps zorgen ervoor dat je op verschillende apparaten verder kunt lezen waar je bent gebleven

Ik heb geen e-reader. Hoe kan ik een e-book lezen?

Behalve op een e-reader kun je een e-book ook lezen op een tablet, telefoon of computer. Er zijn verschillende apps beschikbaar voor tablet en telefoon waarmee je een e-book kunt lezen. Denk bijvoorbeeld aan iBooks (Apple), Kobo en Kindle Reader.

Voor de computer is er ook gratis software beschikbaar, bijvoorbeeld Digital Editions (Adobe) en Calibre.

Hoe werkt het downloaden van een e-book in de webshop van Barbara Witterland?

Nadat je de bestelling hebt betaald, ontvang je een e-mail ter bevestiging. Hierin vind je een downloadlink naar het bestand. Ook kun je vanuit jouw account op de website het e-book downloaden. Ten slotte kun je het e-book na betaling direct downloaden op de bevestigingspagina na betaling.

Hoe vaak mag ik een product downloaden na betaling?

Een e-book kan na betaling twee keer worden gedownload. Daarna vervalt de mogelijkheid tot downloaden. Mocht je bijvoorbeeld de download zijn kwijtgeraakt op jouw computer, dan kun je dus nog eenmaal het product downloaden.

Moet ik een account aanmaken?

Nee, het is niet verplicht om een account aan te maken. Je kunt ook via een zogeheten gastaccount afrekenen. Maak je echter een account aan, dan hoef je niet steeds opnieuw jouw adresgegevens in te vullen. Ook kun je eerdere bestellingen inzien en vanuit jouw account aangekocht digitaal materiaal downloaden.

Op welke manier kan ik betalen?

Je kunt kiezen uit iDEAL, (creditcard (Visa/Maestro) )en SEPA-overboeking. De betalingen worden uitgevoerd in de beveiligde betaalomgeving van Mollie. Mollie is één van Europa’s grootste Payment Service Providers. (www.mollie.com).

Betalen met iDEAL

Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. Je rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van jouw eigen bank. Je kunt iDEAL direct gebruiken als je internetbankiert bij ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers. Meer informatie vind je op iDeal.nl

Betalen met creditcard

De webshop ondersteunt betalingen per creditcard (MasterCard en Visa). Ook deze betalingen verlopen via Mollie.

SEPA-overboeking

Kies je voor een SEPA-overboeking, dan ontvang je betaalinstructies via de beveiligde betaalomgeving van Mollie. Deze betaalinstructies ontvang je ook in een e-mail van Mollie.

Ontvang ik ook een factuur?

Wanneer de bestelling (na een goedgekeurde betaling) is afgerond, ontvang je via e-mail een bevestigingsmail. Onderaan die e-mail vind je de factuur die bij de bestelling hoort.
Ben je de e-mail kwijt? Dan kun je altijd in jouw account onder ‘bestellingen’ de factuur terugvinden en downloaden.

Waarom staat er Barbara Witterland Tekstschrijver onderaan de bestel- en bevestigingsmails die ik van de webshop ontvang?

De webshop, Pensierino by Barbara en Barbara Witterland Media zijn onderdeel van Barbara Witterland Creations. De bedrijfsnaam zoals vermeld bij de Kamer van Koophandel is Barbara Witterland Creations en staat daarom onderaan deze e-mails.

Kan ik ook vanuit het buitenland winkelen in de webshop van Barbara Witterland?
Can I order from outside the Netherlands?

Heb je geen Nederlands verzendadres of Nederlandse bankrekening? Dan kun je voorlopig geen (digitale) producten kopen. Er wordt op dit moment gewerkt aan het toegankelijk maken van de webshop voor bestellingen vanuit het buitenland.

We do not accept orders from outside the Netherlands nor do we ship outside the Netherlands. We’re working on a solution to make ordering from outside the Netherlands available. 

terug naar boven

    Contactformulier Webshop

    Wordt jouw vraag niet beantwoord in de veelgestelde vragen? Maak dan gebruik van onderstaand contactformulier. Ook voor opmerkingen of klachten kun je dit formulier gebruiken.

    Naam*

    E-mail*

    Kruis aan wat van toepassing is:

    Onderwerp

    Je bericht

    terug naar boven